Petiții
Cadrul normativ privind dreptul de petiționare
Constituția Republicii Moldova
Codul administrativ al Republicii Moldova nr. 116/2018
Legea nr. 124/2022 privind identificarea electronică și serviciile de încredere
Modul de depunere a petiției
Prin petiție în sensul Codului administrativ, se înțelege orice cerere, sesizare, reclamație sau propunere, adresată unei autorități publice de către o persoană fizică sau juridică.
Cerințele față de conținutul petiției: Petiția trebuie să conțină următoarele elemente:
-
- numele și prenumele sau denumirea petiționarului;
- domiciliul sau sediul petiționarului și adresa de poștă electronică dacă se solicită răspuns pe această cale;
- denumirea autorității publice;
- obiectul petiției și motivarea acesteia;
- semnătura petiționarului ori a reprezentantului său legal sau împuternicit, iar în cazul petiției transmise în formă electronică – semnătura electronică.
Petiția este însoțită, după caz, de documentul confirmativ al reprezentantului legal, de procura sau de împuternicirea în baza semnăturii electronice reprezentantului împuternicit, de documente sau dovezi prevăzute de reglementările legale sau considerate utile de către petiționar pentru susținerea petiției sale.
După recepționarea petiției electronice, în termen de 2 zile, solicitantul va fi informat prin intermediul adresei electronice indicate despre numărul de înregistrare a acesteia.
NOTĂ! Petițiile anonime sau cele depuse fără indicarea adresei poștale sau electronice a petiționarului nu se examinează.
Petițiile în formă electronică cu semnătura electronică în adresa Președintelui raionului/Consiliului raional pot fi expediate la adresa de e- mail: consiliul@telenesti.md sau consiliul.raional-telenesti@apl.gov.md .
IMPORTANT! În procesul examinării petiţiilor în format electronic Consiliul Raional va asigura confidențialitatea datelor personale şi a informației comunicate, în conformitate cu cerințele legislației.
Dacă petiția nu corespunde cerințelor prevăzute de legislație, solicitantului i se indică asupra neajunsurilor și i se acordă un termen rezonabil pentru înlăturarea lor. În cazul în care petiționarul nu înlătură neajunsurile în termenul acordat, petiția nu se examinează.
În cazul în care nu dispuneți de o adresă electronică, vă recomandăm să expediaţi petiţia în formă scrisă pe suport de hârtie:
-
- prin intermediul Î.S. „Poşta Moldovei” la adresa poştală a Consiliului Raional Telenești: Republica Moldova, or. Telenești, MD-5801 strada 31 August 9;
- în lădița poștală a Consiliului raional Telenești, care se află la etajul 2 în clădirea Consiliului Raional (or. Telenești, MD-5801 strada 31 August 9).
În funcție de specificul problemei abordate, la examinarea petițiilor vor fi implicate autoritățile publice, instituțiile și persoanele responsabile, conform domeniilor de competență.
Entitățile, în adresa cărora a fost remisă petiția spre examinare, sunt în drept să verifice autenticitatea informației prezentate de către petiționar şi, după caz, să solicite informații/date suplimentare pentru examinarea și soluționarea petiției, precum și oferirea răspunsului.
Rezultatele examinării petiției vor fi remise pe adresa electronică a solicitantului (în cazul petiției, depuse electronic) sau prin intermediul oficiului poștal, în termenii stabiliți de Codul administrativ al Republicii Moldova nr.116/2018.
Date de contact a specialistului/ei responsabil/ă de înregistrarea cererilor/petițiilor/corespondenței:
Tel.: 0(258) 2 – 20 – 58 sau 0(258) 2 23 48
Petiții online:
Allowed file types: jpg jpeg png pdf doc docx xls xlsx ods.