Prima ședință comuncă cu participarea conducerii raionului autorităților publice loale de nivelul I și conducătorii serviciilor desconcentrate
Astăzi, 10 decembrie, în sala de ședințe a Copnsiliului raional Telenești a avut loc ședința largită cu autoritățile publice locale de nivelul întâi, autoritățile publice locale de nivelul al doilea și conducătorii serviciilor desconcentrate în teritoriu.
Autoritățile și-au dat o primă întâlnire după validarea mandelor, iar pe agenda ședinței au discutat următoarele subiecte:
- Stabilirea principiilor de colaborare între APL I, APL II și serviciile APC desconcentrate în teritoriu.
- Implementarea prevederilor Instrucțiunii privind realizarea activităților de interes comunitar
- Implementarea prevederilor Legii nr. 140/2013 privind protecția socială a copiilor aflați în situații de risc și a copiilor separați de părinți (tutela)
Raportor: Angela Sîrbu – șef al Direcției Asistență Socială și Protecția Familiei
- Cu privire la acțiunile de prevenire și combatere a cazurilor de abandon școlar
Raportor: Alina Pascaru – șef al Direcției Generale Educație
- Cu privire la serviciile de sănătate prietenoasă tinerilor în raionul Telenești
D-na Ana Hubenco – șef al Centrului de Sănătate Prietenos Tinerilor
- Cu privire la necesitatea revitalizării activității Comisiilor Administrative și Comisiilor Multidisciplinare din cadrul APL
D-nul Petru Costișanu – șef al Inspectoratului de Poliție Telenești
- Privitor la conlucrarea dintre APL I și Centrele de Sănătate pentru planificarea şi organizarea zilelor de donare a sângelui în cadrul localităților raionului.
D-nul Alexei Bivol – director al IMSP Spitalul raional; D-naRodica Barscov, – șef al IMSP Centrul de Sănătate Telenești, Coordonator al instituțiilor publice de medicină primară.
- Cu referire la concursurile de granturi eligibile pentru autoritățile publice locale.
D-na Eugenia Roșca – ONG ”Concordia”.
Invitat special la întrunire a fost Colun Vitalie, directorul Camerei de Comerț și Industrie Orhei, care le-a vorbit primarilor despre principiile de activitate a instituției pe care o reprezintă, asigurându-i de o colaborare eficientă pe parcusul activității.
Tot printre invitat special s-a numărat și Ana Pușneac, șeful Oficiului teritorial Orhei al Cancelariei de stat, care a punctat care sunt principiile de colaborare între autoritățile publice locale de nivelul întâi și doi cu Oficiul teritorial, la fel a îndemnat primarii să se ghideze doare de legislația Republicii Moldova și să nu ezite să consulte oficiul în procesul de elaborare a deciziilor.
Un moment inedit în cadrul ședinței a fost gestul președintelui raionului dna Mariana OMBUN de a felicita cu un buchet de flori, doamnele primar care au obținut încrederea locuitorilor, încurajându-le și dorindu-le, astfel, multă perseverență în activitate.
Pe parcursul ședinței, fiecare primar a avut posibilitatea să intervină cu sugestii, să abordeze problemele localităților, să înainteze propuneri pentru o colaborare eficientă între APL-uri și servicii desconcentrate. Totodată, autoritățile locale s-au exprimat că asemenea întruniri sunt necesare deaceea e binevenit să devină periodice pentru a pune în discuții problemele comune cu care se confruntă.