Prima ședință comuncă cu participarea conducerii raionului autorităților publice loale de nivelul I și conducătorii serviciilor desconcentrate

Astăzi, 10 decembrie, în sala de ședințe a Copnsiliului raional Telenești a avut loc ședința largită cu autoritățile publice locale de nivelul întâi, autoritățile publice locale de nivelul al doilea și conducătorii serviciilor desconcentrate în teritoriu.

Autoritățile și-au dat o primă întâlnire după validarea mandelor, iar pe agenda ședinței au discutat următoarele subiecte:

  1. Stabilirea principiilor de colaborare între APL I, APL II și serviciile APC desconcentrate în teritoriu.
  2. Implementarea prevederilor Instrucțiunii privind realizarea activităților de interes comunitar
  3. Implementarea prevederilor Legii nr. 140/2013 privind protecția socială a copiilor aflați în situații de risc și a copiilor separați de părinți (tutela)

Raportor: Angela Sîrbu – șef al Direcției Asistență Socială și Protecția Familiei

  1. Cu privire la acțiunile de prevenire și combatere a cazurilor de abandon școlar

Raportor: Alina Pascaru – șef al Direcției Generale Educație

  1. Cu privire la serviciile de sănătate prietenoasă tinerilor în raionul Telenești

D-na Ana Hubenco – șef al Centrului de Sănătate Prietenos Tinerilor

  1. Cu privire la necesitatea revitalizării activității Comisiilor Administrative și Comisiilor Multidisciplinare din cadrul APL

D-nul Petru Costișanu – șef al Inspectoratului de Poliție Telenești

  1. Privitor la conlucrarea dintre APL I și Centrele de Sănătate pentru planificarea şi organizarea zilelor de donare a sângelui în cadrul localităților raionului.

D-nul Alexei Bivol – director al IMSP Spitalul raional; D-naRodica Barscov, – șef al IMSP Centrul de Sănătate Telenești, Coordonator al instituțiilor publice de medicină primară.

  1. Cu referire la concursurile de granturi eligibile pentru autoritățile publice locale.

 D-na Eugenia Roșca – ONG ”Concordia”.

Invitat special  la întrunire a fost Colun Vitalie, directorul Camerei de Comerț și Industrie Orhei, care le-a vorbit primarilor despre principiile de activitate a instituției pe care o reprezintă, asigurându-i de o colaborare eficientă pe parcusul activității.

Tot printre invitat special s-a numărat și Ana Pușneac, șeful Oficiului teritorial Orhei al Cancelariei de stat, care a punctat care sunt principiile de colaborare între autoritățile publice locale de nivelul întâi și doi cu Oficiul teritorial, la fel a îndemnat primarii să se ghideze doare de legislația Republicii Moldova și să nu ezite să consulte oficiul în procesul de elaborare a deciziilor.

Un moment inedit în cadrul ședinței a fost gestul președintelui raionului dna Mariana OMBUN de a felicita cu un buchet de flori, doamnele primar care au obținut încrederea locuitorilor, încurajându-le și dorindu-le, astfel, multă perseverență în activitate.

Pe parcursul ședinței, fiecare primar a avut posibilitatea să intervină cu sugestii, să abordeze problemele localităților, să înainteze propuneri pentru o colaborare eficientă între APL-uri și servicii desconcentrate. Totodată, autoritățile locale s-au exprimat că asemenea întruniri sunt necesare deaceea e binevenit să devină periodice pentru a pune în discuții problemele comune cu care se confruntă.

%d blogeri au apreciat: